Home » yoga bij angst en hyperventilatie
Bij angst en hyperventilatie ben je stijf en je adem is overal en nergens. Het is alsof je geen controle meer hebt over je adem waardoor je je beroerd en zo erg moe voelt. Op sommige plekken, en dat kan werkelijk overal zijn, raak je ineens in paniek en wil je direct weg. Je voelt je verschrikkelijk en hebt nu en dan zelfs het idee dat je dood gaat. Het lijkt oneindig lang te duren om er weer bovenop te komen.

Met deze yogales, yoga bij angst en hyperventilatie, gaan we een begin maken om ons weer wat prettiger te voelen. Omdat ik er zelf ervaring mee heb gehad weet ik dat je lichaam stijf is en wel wil meedoen met verschillende oefeningen maar het gewoonweg niet echt kan. Je mist de kracht. Daarom houden we het simpel. Simpel is meer dan oke!

Doe de les mee, maar let niet al te veel op je adem. Dus gaat het goed, dan doe je lekker mee en gaat het niet goed, laat je de adem achterwegen. Te veel aandacht op de adem kan je juist tegenwerken. Maar daar weet je alles van. Hou het luchtig en zacht en ben lief voor jezelf.

Op het einde van de les gaan we in ontspanning. Mocht het liggen op de rug niet prettig zijn, kom dan liggen op je zij. Om de spieren en het weefsel warm te houden en de ontspanning zo goed als mogelijk door te laten dringen in de diepere delen van het lichaam, gebruik je een deken. Maak het jezelf gemakkelijk.

Meer yogalessen op https://youtube.com/yogaplaza of
op http://onlineyoga.yogaplaza.nl

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *