Met yoga de dag beginnen geeft je een goed humeur, een goede productiviteit en een mentale helderheid.

Je werkt dus eigenlijk gelijk aan een prima basis welke je de rest van de dag zal dragen. En dat is eigenlijk een heel logisch proces. Want dat waar je mee begint, neem je als vanzelf mee en heeft invloed op werkelijk alles!

10 minuten ochtendyoga
15 minuten ochtendyoga
20 minuten ochtendyoga

De invloed van ochtendyoga zet je lichamelijke en geestelijke processen in gang en ik noem er een aantal van op.

  • Stress reductie
  • Stimuleert het metabolisme
  • Verbranding van calorieën en vet
  • Verbetering spijsvertering
  • Verhoging endorfine
  • Verhoging van energie
  • Heldere geest
  • Verbetering concentratie
  • Mentale en fysieke balans

Dit betekent dat als je in de ochtend met yoga begint je een hele goede start maakt en alleen al daarom ga je veel gemakkelijker je dag door! Je bent bestand tegen stress, (Yoga bij Burn-Out) weerstand, ongemakkelijkheden en onverwachte tegenslagen.

Sta dus een half uurtje eerder op en rol je mat uit voor zo’n fijne yogasessie. En elke ochtend beslis je wat jou voedt en sterkt die dag. Kies voor een gecombineerde yoga en meditatieles (30 Dagen Ochtenyoga) of voor een actief/pittige (Energiek de dag beginnen)

Energiek de dag beginnen
30 dagen ochtendyoga
Yoga bij burn-out

Pak hierna een douche en eet een goed ontbijt. Je ziet, het is niet heel ingewikkeld om je dag op deze manier te beginnen.

In het begin van deze nieuwe ochtendroutine stuit je misschien op iets van tegenwerking omdat je toch wat eerder moet opstaan. Maar je merkt al snel dat de beloning te groot en te fijn is om je dag anders te beginnen.

Laat yoga een vast onderdeel zijn van jou dag, van jouw leven.

Geef reactie